Skip to content
Hapsatou Sy declares his departure from the Canal + group – RT in French

The columnist accuses Vincent Bolloré’s group of “compromising with [une] pattern that goes in opposition to the philosophy of openness and tolerance, ”together with supporting Eric Zemmour with whom she had an altercation in 2018.

On August 31, the columnist Hapsatou Sy, who officiates on C8 and has been current since 2017 on Canal + Africa, introduced in a text revealed on social networks her resignation from “any operate” inside the tv group that she accuses of supporting Eric Zemmour and of being the relay of “excessive theses”.

“For 2 years now, I’ve needed to face authorized proceedings in opposition to Eric Zemmour broadly supported by the group […] and whose trial will happen in September 2022, in addition to two lawsuits introduced by Thierry Ardisson and the following date of which is that this month, ”says the presenter of the tv journal“ Enquête d’Afrique ” to justify his determination.

“I understand daily that the channel has develop into a sounding board for excessive theses opposite to my values ​​and people of the vast majority of French individuals”, she insists in her textual content, earlier than persevering with. as follows: “I don’t handle to know the truth that a bunch like that of Bolloré strongly rooted within the African financial panorama continues to compromise with this tendency which fits in opposition to the philosophy of openness. and group tolerance ”. “To those that will consider my late determination, there are causes for all this,” the 40-year-old concludes enigmatically.

September 16, 2018, on the set of the present Sunday Earthlings on C8, the journalist Eric Zemmour had declared that the primary identify Corinne “would go very nicely” to Hapsatou Sy, after having affirmed that her first identify of African origin was “an insult to France”, and that the mom of the younger girl had “Was unsuitable” to name it that. Hapsatou Sy had replied with a criticism for “racist insult”.

Not all news on the site expresses the point of view of the site, but we transmit this news automatically and translate it through programmatic technology on the site and not from a human editor.